Des de SANTA MARIA DE HUERTA a FUENDETODOS, BELCHITE, la AZAILA , ALCAÑIZ fins CORBERA D' EBRE,passant poc abans pel COLL DEL MORO, el móvil, com una part del propi cervell ( SER VELL) biocibernètic - vull creure la realitat de la física quàntica - rep un senyal: PROU !
No faig cas. Trobo normal que els aparells es col·lapsin . Els seus emmagatzematges son de fabricació limitadament humana. No estan prou preparats per rebre ni l' allau ni la força de les imatges que de fora estan rebent
Un emmagatzematge natural , en aquest sempre hi confio, és menys feble , menys limitat., menys rígid. No és que hi hagi de cabre tot, és que capta, filtra i emmagatzema d' una altra manera.
A Santa Maria de Huerta tenen una miniatura del monestir cerclada en cadenes tan inútils com significatives, per tal que el visitant tingui idea de com és per fora, com sempre el que importa al viatger, no hi és ni dins ni a fora, com quasi sempre.
El pintor ZULOAGA va rescatar la casa on va néixer GOYA. El poble acull en el MUSEU DEL GRABAT una molt completa i representativa mostra de dibuixos de Goya: LOS DESASTRES DE LA GUERRA, LOS CAPRICHOS i LA TAUROMAQUIA en tres sales diferents,El lligam, la relació amb les visites anteriors i posteriors, és obvia. L' ordinador del mòvis per potent que sigui, no pot.
A BELCHITE el desastre del desastre, una part recorda les runes romanes de sota els edificis de MÉRIDA i les de BAETULA o les finícies de CADIZ sota el teatre DE LA TIA NORICA . ( A CADIZ tenen tanta història que han d' inventar històries ocultes per assimilar-la a poc a poc i a miquetes )
Una forma de alleugerar la densitat de la història , el seu pes o millor per la quantitat de memòria que ocupa, és la simplificació, o concentració en ZIPS, simplifIcació pura i dura. Es fàcilment comprobable arreu. Santa MARIA DE HUERTA i la informació que la xarxa dona, només es parla del seu MONESTIR, res de presonersi construccions de murs, només una placa recorda esls seus caiguts pel seu deu i la seva patria ( ANSELMO, por quien doblan las campanas, habla ! ) En ALMAGRO, El CORRAL DE COMEDIAS, FÚCARES, etc, la história parece que empieza en 1953. En mérida dicen de Badajos que tiene poco, la PLAZA DE TOROS NO CABE evidentemente, corto y ya està a buscar a otro sitio
El lloc més radical se simplificació és a SANT FELIP NERI també a CADIZ. L a separació entre lloc de culte d' una deterimada religió i lloc d' aconteixements històrics fonamentals és tan radical que has de sortir de l' església i pujar tres pisos de l' edifci contigu per corroborar que va ser allà on es va aprovar LA PEPA, A l' interior deSANT FELIP, res recorda el que va passar allà dins, el pes de l' empoderament religós tendenciós mata , suprimeix, simplifica la història obviant tota referència de laicitat.... afortunadament si hi ha força plaques penjades a les parest de fora... crec que ho fan pel notre bé, no? Quin lio barrejar allò del CESAR, AMB EL QUE ÉS DE DÉU !
De La AZAILA no cal cap representació ja és dins, a un molt bon lloc. I amb emoció explico oralment, mentre passem allò que vaig sentir
Llegint l' ALFABET DE LA LLIBERTAT rebo una trucada de J. M' informa que van trobar un USB polsera meu al lloc de la feina. Ens posem d' acord sobre la forma com puc recuperar-lo. El tenia totalment esborrat de la memòria biológica. Es continguts del mateix no són importants, biològicament podia légitimament perdre´l, no és important
Socialment intentar fer predre, escatimar a consciència el passat, no és que sigui pecat, és que és mortal.
Del COLL DEL MORO tinc molt bon record a més de les pintades , conviuen en el mateix espai tombes d' ibers, monuments del vencedors, va ser un lloc estratègic - i panels inforatius dcom ESPAI DE MEMÒRIA històrica propi de pais una mica civilitzat . Un panel nou crida l' atenció. es tracta de l' explicació del PAISATGE GEOLÒGIC , fantàstica la vista dels PORTS sobre HORTA , i de les més propera SERRA DE PÀNDOLS. Geologia explosiva, Clar que el movis reventa !
Ell no pot, el meu petit jo, sí. Poc, però intensament i d' una altra manera.
El poder de la voluntat que ens mostra JESUS PEDROLO en l' acompanyament en l' església del POBLE VELL DE CORBERA ultrapassa qualsevol instrument no biològic d' emmagatzematge. És un artista, la transformació d' un espai com el que visitem és bon tros el més ferm espai escrit dels que es poden conéixer. I una tasca del' artista en general i en totes les èpoques - constatada en quasi tots els llocs visitats- és possibilitar nous espais , ampliar-los, alguna cosa fan que que allò que la tecnologia limita ells delimiten , o i sovint il·limiten.
L' art és important, segurrament la tecnologia també.
AVISO,
NO HAY SUFICIENTE MEMORIA
CERRAR
Aquest monument m' asalta en una rotonda de MÈRIDA. Just a l' altra banda de la ciutat antiga molt a prop d' un pont que creua el GUADIANA.
El monument complet perquè no hi hagi dubtes ni en les proporcions ni en la ubicació
Tampoc no hi ha dubte de què va
QUIERO QUE CADA PUEBLO SE ABRACE SIN FRONTERAS Y ESCUPA ESE FANTASMA PODRIDO DE LAS GUERRAS
Un monument com aquest fa palés que Mérida és la capital d' EXTREMADUR Encara que no sàpigue qui és LUIS ALVAREZ LENCERO, encara, estic segur que l' escultura mira a l' altra banda del riu. Just mira cara a cara al fundador de la ciutat CESAR AUGUSTO en un monument que també li han fet al final del gran pont de CALATRAVA,
AVE CÉSAR, dirá el ANGEL DE LA MUERTE des de su pedestal en la otra orilla. Y siempre unidos los dos, podria seguir diciendo: se quien eres, lo que hiciste y lo que representas en ROMA, en VIETNAM, en ...
Qué bien que en una ciudad importante haya MEMÒRIA
I en BADAJOZ ?
NOTA: ja se qui és LUIS ALVAREZ LENCERO, poeta, com no ? I escultor del ferro. Té entrada, m' agradaria que fos la primera de març. ës a dir avui, però aquestes sistemes fallen . com és evident - en la memòria i a més aquest té un cierto ATRASO en les dates, posa 28 quan estic en l' U.
és LUIS ALVAREZ LENCERO
ResponElimina