dilluns, 17 de novembre del 2014

ALBERTI,
BALADA DE LA BICICLETA CON ALAS, Km 0
Las casualidades no existen. Hoy  bajo el cielo del MONTCAU, llueven las gracias: recibo contesta de JOAQUIM NADAL , un referent,  con un blog  actiu i brillant,  les teves paraules quan  veus la imatge
de  la meva/teva bici sobre el Km 0:
 Sembla que estigui volant
i quan arribo a casa ,  la gracia d'  ALBERTI em mostra de TODO su  MAR ,
su BICICLETA CON ALAS
No podia faltar aqui. Es com si  el poema estigués esperant amagat tot el temps que ens trobèssim com el joc de la COLUCA, però jo sense saber què buscava, ni que  existia, esperant   reparar aquella   falta imperdonable comesa amb el poeta  en el temps de joventut. , podrà ser ara simbòlicament reparada.  Com el comdemnat que paga empresonat, podré jo afluixar algun dia el meu deute ?
Resulta que en els anys de la transició va venir a MARTORELL ( cercaré data ) amb motiu d' un míting del PCE.PSUC. i jo no hi vaig anar a escoltar-lo. El meu pare sí. Amics em van parlar de l' acte i el dol de no haver estat jo allí a un local que li deiem LA CNS encara perdura
El sento com  el meu poeta perdut, que podia haver conegut. Imperdonable.
A cabalgar
a cabalgar hasta enterrarlos
en el mar...
El meu pare escoltava LA PIRENAICA i durant tota una tarda de dimenge vaig escolta aquest fragment per PACO IBAÑEZ, repetit intermitentment a cada parada de les notícies. crec que entenia a qui s'havia d' enterrar en el mar, no sabiar però,en aquell moment de qui, era,ni la dimensió poètica,  la veu algo ARGUELLADA de Paco em  va quedar per sempre, Sempre he pensat, imaginat que en el míting  podia haver escoltat la veu del propi  poeta.  

La còpia de la balada no serà suficiente castigo  ni mil veces lo hiciera,, ni serà castigo. mejor la aprendo, . No será pena ninguna ni leerlo ni copiarlo  Los poetas nunca mueren... 
Comença així  és una meravella,tot el poema

A LOS CINCUENTA AÑOS, HOY,  TENGO UNA BICICLETA
(i segueix, )

Muchos tienen un yate
y muchos más un automóvil
y hay michos que también tienen un avión.
Pero yo 
 a mis cincuenta años justos , tengo sólo una bicicleta.
he escrito y publicado innumerables versos.

casi todos hablan del mar 
y también  de los bosques , los ángeles  y las llanuras.
He cantado las guerras justificadas
la paz y la revoluciones 
Ahra no soy nada más que un desterrado.
Y a miles de kilómetros  de mi hermoso país . 
con una pipa  curva entre los labios,
un cuadernillo de hojas blancas  y un lápiz
corro en mi bicicleta  por los bosques urbanos,
por los caminos ruinosos y calles asfaltadas
y me detengo siempre junta a un rio 
a ver como se acuesta la tarde y con la noche 
se le pierden al agua las primeras estrellas

( I  segueix )
...
La meva bici,

 no te ales, 

ni és un àngel caïdo, 

però la faré volar

yo no tengo ganas de trabajar 
quiero unas alas como las de Alberti
para con mi bici  volar 


2.
Es morada mi bicicleta
Y alegra y plateada com cualquier otra.
Más cuando gira el sol en sus ruedas veloces ,
De cada uno de sus radios llueven chispas
Y entonces es como un antílope,
Como un macho cabrio, largo de llamas blancas,
O un novillo de fuego que embistiera los azules del dia 


 ( segueix falten  dos  trams més  de la balada, el 3 i el 4 )

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada