divendres, 18 de desembre del 2015

RAIL, SOCIAL CLASS , RAIL
Quin és el preu del trajecte  '
 24 euros and  80
Ara torno. I no torno, travesso de nou la ciutat  fins a l' estació  de tota la vida i per dos euros i cinc hem presento a la frontera en  mitja hora. Què dic frontera , la traspasso   i ja estic a CERVERA/CERBERE.

El viatge fins a la capital el faré en un  freqüents i ràpid tren francès
- Pour le tiket, pour aller ...
- Il est impossible, nous sommes en grève
- Per tot le pays
- Oui, toute la journée

Al final El viatge em resulta de franc, arribo en bici tot i que el treballador  m' havia espantat  amb les distàncies.

Una  via solitària  i buida avui entre el mar i la muntanya  em  guia



Au revoir mon   jolie train.  I'm very glag to meet jou again  ce soir



 . What is  " VOITURE" ( una passatgera esperant com jo em pregunta sobre aquesta paraula del  billet reservation
- COCHE , CAR pero en francés ,  for you is WAGON, li contesto  

- Ah ! Correct 


Espero. Tinc temps de deduir amb la informació del pannel el lloc  exacte on pararà el vagó que tinc adjudicat  per evitar caminates i corredisses innecessàries  fins a la porta de pujada.  En el paquet negre  de l' esquerra estàs tu , amb la roda desmuntada,  dins la bossa amb les mides estàndard, per no despertar sospites. Es la primera vegada que viatjaràs en aquesta mena d'   avió  volant tan  baix. 
Ja arriba
Per 39 amb 80 em deixaràs   en 1h 21 minut  a Sans. El cost  del mateix trajecte al matí  des de Sans  ha estat  de 9 euros. i escaig,
Entre  tots els tren d' avui,  tres en total, coneixeràs  qui pot viatjar en cadascun d' ells i l' exercici de deduir la classe social  a la qual  pertany  en funció  de  quin tren fa ús majoritàriament  serà   alliçonador.  Sobre l' existència de classes clarament  diferenciades en relació al poder adquisitiu no et quedaran mai més dubtes.
En  el pas de frontera al matí  la policia d' una  i altra banda  es fa notar, no em vigilava precisament a mi
A les 19 i 15 aproximadament el jove company de seient es treu la corbata, i la guarda  en una molt buida cartera ,  plega la tablet - PC  i  s' aixeca ,
Abans , un  azafato  enguantat de la companyia  ha passat amb un caixonet   amb una bossa  d' escombraries   i ha demanat que si algú havia fet brossa la recolliria , si ho arribo a saber ... les pells de mandarina ...
...el tren no trigarà  gaire  a parar.
Em sembla impossible , tot i haver sortit 7 minuts  més tard en DÉPART,,  ni un sol minut de més en   ARRIVÉE



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada