diumenge, 24 de gener del 2016


DIDEROT FATALISTA
JACQUES  l' ESTRIPTIADOR
La darrera paraula no es troba enregistrada, què passarà quan publiqui l' entrada. esperarèé
Tampoc es veu  tota l' arrel  tot i que queda al descobert un gran tros. Son arrels al descobert. La literatura  seria com la terra que permet  arrelar....  no, no, la lieratura  és allò que permet  de veure més , que fa quedar al descobert  el que de per si quedaria   amagat a la simple vista.
Aquesta seria la funció  de l' operant,  de qui ha tret  la terra, d' aquell que ha deixat  al descobert  aquesta rel . Deixar-la al descobert,  era tant important com fer el camí ?
Segurament passaran molts anys fins que JACQUES  EL FATALISTA I EL SEU AMO, puguin ser no ja apreciats  sino simplement considerats el que deixaa al descobert pot  a més de descolocar, posar    al límit.   Les traduccions diuen AMO , quan l' original és MAÎTRE, agrada aquesta paraula, no se si  és un fals amic trampós idiomàtic,  però l' inerlocutor de JACQUES, ni és amic, ni mestre, , ni AMO, per la funció que li toca de fer:  escudero, ajudant, paje,  esclau segur que no,  en tot cas és un servidor molt particular, confús.massa impertinent , de veritat que no ho sembli ,
Les arrels posades a  mal descobert?
apreciades ?  els alemanys les van descobrir , què dureine veure de primer ?  Avui no és així ( sobte el despatx de SAVATER, serà la recionalitat pura devant duna arrel no massa racional ?  parlo en un altre moment) ,o ja no és així, però calla, què estàs fent ,  és algú imprescindible per sostenir la narració , no entrem en detlalls realistes, el territori explrat, posat al descobert és un altre
Transparènci, no sembla  amagar res, ni la interlocució  amb el lector, STRIPP  de la literatura ER, possiblement , on em deixes mal parit a mi  ?



a
b

c

d

e





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada