Un dia del pasado noviembre tuvimos un atardecer notableInstruments i colors propers en la imatge del manual de Geografia econòmica de la contrada , la orografia sembla llunyana , però la tenim identificada des de casa El polígon previ i les rotondes encara no
El paisatge escrit, del polígon previ i de les rotondes escriuen la postal de benvinguda. Diria que falta una línia
..., y el sol detrás de nosotros parecía un bondadoso pastor llevándonos de regreso a casa...H D THOREAU, WALKING
"hago mío lo que veo"
cita F GROS de Thoreau
Nuestros tesoros, nuestras verdaderas propiedades son la suma de las imágenes que hemos recibido y conservadoaquestes són paraules del propi , F GROS, del seu Marcher, une philosophie, un gran llibre
i em llenço de cap a les biblioteques de la rodalia per llegir més de THOREAU, un dels caminadors més nomenats en el llibre de GROS i de filosofia més actual i colpidora.
Com una paraula sempre et porta a una altra, un autor és sempre pont, guia, camí cap a un altre. A més, si puc, m' agrada llegir-los de primera mà. No em conformo amb llegir el mencionador, vaig al mencionat a vere com l interpreta qualsevol dels JOS que crec m' acompanyen. Un obstacle per avançar, no ? NO. Es com deixar-se caure en un pou com aquest cada vegada. i a cada pas ? Segurament , però es tracta d' un pou de riqueses no de gel No marxaré cap a GANDESA, - ves per on, salvatge camí de l' oest - sense fer net de lectures impactants i de rodar les BICIS TROBADES.
WALTER BENJAMIN, impacta i sedueix. L` espectacular BICICLETA( tindrà entrada exclusiva ) trobada en el LA ISLA DE LOS PAVOS... de Infancia en Berlín, roba el cor del ciclista , omple el paladar del gurmet literari i fa treure el Jo FLÂNEUR quasi sense voler, almenys de nom, fins i tot en uns carrers com els de SOLSONA intensament buits de la massa on passar desapercebut és impossible.
He d' assegurar que la sortida no la faci amb una simple disfressa ni aquí, lloc d' un nomenat CARNAVAL, ni a cap altra capital ara que les puc tenir ben situades ,totes elles, en l' imaginari. El flâneur ha de tenir un variat aixovar sempre a disposició per no cridar cap atenció
.. alguien observador ....que coge las cosas al vuelo, ya puede soñarse cercano al artista... seguidor de huellas...W Benjamin, Obras I ,2 Abada Ed
també amant de la solitud , però en la multitud quan pot
amb aparadors, on mirar, lògic en la ciutat del comerç cap de comarca.
Torno als PASSATGES, i OBRES per saber més d' aquesta figura , però em temo que he de fer pont a BAUDELAIR sense remei , i no sé si arribaré.
M' agradava la geografia, ara és passió igual que per la història. Els microrrelats són a cada pas,. Microrrelats !! No necessària ment la lectura, ha de tenir text escrit amb lletres
Tot i que informacios com la d' aquest van bé per relacionar coses (me n' entero que el seu riu és el NEGRE com a VIELHA , recordo que he passat per CAN NEGRE,a Berga... ) insisteixo: les portes, relaten ,el tronc , amb un ancestral apaño
i altres misteriosos forats, etc, ningú n calla
no falten parets
artistades pel temps
JAVIER CERCAS insisteix més d' una vegada en què el passat està aquí , que és una dimensió del present. Dic bé ? Val la pena haver llegit de tirada EL IMPOSTOR recomanat per T en el seu moment ? Per estampar, aplicar, la frase en una paret com aquesta ,evident que si. Amb l' excusa de la menció en el llibre del
Boletín Informativo del Colectivo Internacionalista de Comunicaciones Libertarias y Ecológicas de Trabajadores Anarcosindicalistas
La coges ?
i per què m' agrada que m' expliquin histories familiars, que és la de tots que encara vivim , estic temptat de fer entrada exclusiva també,, consultaré REYES MATE abans ja que la memòria del filósofo o la del narrador no es la del historiador ( REGALO ENVENENADO El País )
La meva ( memòria) em porta ajust aquí a un racó de MONTMARTRE, quan baixavem a peu al centre , cap indici extern ho apunta , però la dimensió interna, com un pou , és agosarada , imprevisible, incontrolable. Serà així com com actua EL FLÂNEUR ?
Si BAUDELAIR el trobà en POE ( EL HOMBRE DE LA MULTITUD ) i BENJAMIN es basa en el gran poeta , què faig ? Es pot racionalitzar totes les sensacions que ens inunden només a partir d' un concepte. El jo psicòleg no circula avui ? I el psiconalista ?
sss
tttt
Si al principio la calle se le había convertido en interior , ese interior ahora se le ha convertido en calle y vaga por el laberinto de las mercancías como antes lo hacía por el laberinto urbanoW BENJAMIN , Oc
L' any 63 va quedar restaurat el PONT DEL DIABLE,vaig viure aquell pont trencat (recordo la imatge d' una bicicleta arribant amb molt de risc a l' abisme i donant la volta per baixar en carrerilla en direcció a l' escorxador, del poble eel teniem allà, recordes la sang cap el riu al costat del pont ? ) ) los malos muy malos y rojos, en su retirada , volaraon el immenso arco gótico central. A la inauguració van venir convidats ELS TRABUCAIRES DE SOLSONA. No sabria explicar com d' extraordinari em va semblar aquell soroll i el fum a les grades.escalotes del PONT. Com és que surt aquí el record ? Associació lliure , de veritat , com les passejades del FLÂNEUR de POE ? o auxili de les muses perquè pugui dir alguna cosa més elaborada ? com per exemple que una acció de guerra real es tancava amb una de simulada, a trabucades. Què diferent del costum valencià d e les traques!
Car j' ignore où tu fuis, tu ne sais où je vaisBAUDELAIRE, À une passante, Les Ffleurs du Mal
Maruja, ¿que te dijo la CARMENA ? Las hostias de Pamplona !
Hi ha artistes que no tenen miraments a l' hora de provocar. Aquest monument estic segur que és una representació de la ciutat que estic trepitjant , una subjectiva interpretació o potser un punt per integrar les diferents peces del puzzle arquitectònic real que ens envolta . CERCAS diu que la realitat mata ( REYES MATE jaquea ) i que la ficció salva o cura , pero de què ? de la mentida ? No m´ho empasso
Estaba claro que había zonas de aquella realidad que escapaban a la historia y solo nos eran accesibles desde la memoria, que no es solo subjetiva, sino objetiva; que no produce solo sentimientos, sino también conocimiento. La memoria del filósofo o la del narrador no es la del historiador. Muchos de estos debates asoman en la poderosa novela de Cercas, aunque él, cuando ejerce de ensayista, opta por desacreditar la memoria. Se cuela en su obra el debate español sobre memoria e historia y eso desorienta mucho. Porque al entender la memoria como quieren los historiadores (algo subjetivo y sentimental), tira piedras sobre su propio tejado. Al fin y al cabo, lo que aquí nos convoca es un caso de falso testigo para descubrir algunas verdades a través de una mirada moral al pasado: la memoria.Tornaré, REYES MATE com LLEDÓ són referents encara del pensament, el relat de CERCAS , em pot privar d' estones de "sueño", mèrit per haverme enganxar, però no los "envenena" )
Alma errante en busca de un cuerpo , entra . cuando quiere en la persona de otroBenjamin OC
Aquí, com en una novela editada, habla la mercancía
Aquí el microrelato del tècnic i restaurador
Puc extrapolar a altres realitats, no ?L' estudi exhaustiu de les patologies amb l' anàlisi històric determinen , l estat actual de l' edifici
les patologies més importants....Palabros bonics, sobre la veritat o sobre la memòria ?
...DESPLACACIONS
EROSIONS
ALVEOLITZACIONS
DESCAMACIONS
Molta feina amb les pedres que ens surten a cada pas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada