dimarts, 17 de novembre del 2015

LINYOLA
Em comprometo amb els voluntaris que estan preparant el PESSEBRE VIVENT  a divulgar-lo  amb els  medis que tinc a l' abast.  Així ho faig amb la família per començar  i ara  aquí. Pels meus ja no serà un PESSEBRE més, sinó el millor,el més autèntic.  Les comparacions que explico els  resulten  tremedament suggerents i quan riuen, crec que ja els tinc a la butxaca per un possible viatge.Com no ?
Em fan parar atenció en  aquesta foto

Es un relleu del monument del CARRER MAJOR .  Un RAM , que no pot ser més que de LLI . Nom escrit als vidres de l' aparador de la botiga, - només floristeria ?  - de davant del consistori
Linyola al bell mig del PLA és una garba de camins  que fa molt de goig. Tenen memòria històrica, un nucli antic molt ben preservat, amb porxos acollidors  com la   gent amb qui em trobo.  M' agradaria tenir les paraules d' ESPINÀS  o les d' altres caminadors  com CELA  per explicar com es que a LINYOLA  no em fan sentir estrany , es preocupen pel benestar de les meves mans i com  la seva calidesa, fan oblidar que  som en un dia sense sol.   Serà que, en caure una mica apartat de les vies nomenades principals,  un visitant és un  especimen  a atendre amb cura  com bé un escàs  ? 
Les explicacions   de la dependenta de la pastisseria fan ganes de córrer cap a l' ESTANY D' IVARS , que La persuasió en les seves paraules  és millor que les  millors dels fulletons turístics , no importa que avui el cel no el  tinguem  pintat de blau , la boira aviva uns colors que amb  massa lluminosit poden passar desapercebuts , no Sr PLA ?   A LINYOLA  potser no li calen  els seus adjectius 

No pateixi per la bici, aquí no les roben.
- em diu la mateixa persona 
El que em faltava  sentir.  Pla,  Sr PLA   com la palma de la votra  mà , estic en un territori ideal. 
La boira és com aquest vidre,  pots escriure  permet , apartant amb una ditada el tel, veure-hi molt i molt  clar.

  M' agrada aqueta imatge captada dins el recinte del PESSEBRE.,Recorda en certa manera el color  també daurat de les pedres del  nucli antic del poble al costat i ben visibles des d' aquí. 
Bé,  Sr Pla , no serà  LINYOLA més que un punt lluminós al mig d' aquesta PLANA  el  punt que la ilumina a tota ella ?    
 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada