diumenge, 18 d’octubre del 2015

FLAÇÀ
Espero anar de CAMALLERA  a BANYOLES amb bici, per una carretera  que el mapa em marca quasi en lína recta, estic mirant les parades del tren i aquest no para a Camallera, he de baixar  a MASSANET o a Girona i esperar l' altre. Gràcies per deixar-me  l' horari.
Pots fer el  matex a Flaçà. És un  trajete que el faig sovint  Baixes,  esperes mitjahora  el tren que si que para a Camallera. Has d' anar  de precís a Camallera ? Perquè sinó pots agafar la drecera  fins a Cervià per anar a Banyoles.
Hi ha un bons bars a Flaçà ?
Està molt bé, al costat de l' estaci...
No em parlem més. Moltes gràcies. seguiré el seu consell
Coneixer FLAÇÀ  a velocitat de bici ha estat una excel·lent idea  i esmorçar al bar  proper , no el de la mateixa estació,  una  experiència, gens banal  
La persona que tinc davant  meu  ha comptat les passes d' aquí a casa seva, personalitza   tota la historia  collectiva  que ha passat per aquestes terres. Parla , el fan parlar i ell amb gust  declama. Amb  especial refrència al seu bastó. Bastó més de patriarca que no  de vell. No puc reproduir ni imatges ni  converses.  Si torno  vull asseguar la conversa. Només apuntar que a insistència de la dona del bar, explica com ha estat  de "pegat "(apallissat )  a les diferents etapes de la seva existència i  explicita  de qui està rebent ara.  Si la via AUGUSTA  diiuen que passa per aquí, l' esquena d' aquest  home ha caregat  un tram important de la notra història comuna .
Com no sé què vull, no tinc un punt  d' anclatge per presentar-me en clara conversa . Com  crec saber on vaig, malgrat el desconegut camí , m'inclino  per  fer ús d' un  convencionalisme  pertinent.  Pregunto  per anar a Banyoles.
Em diuen el mateix que el company de tren . Nomenen Cervià.
Has d' anar a l' altra banda de la via ... i d' alla,...

Com s' ho devien fer Espinàs  i  Cela en  els seus viatges ?  Jo amb bici estic més limitat ,puc semblar  més passavolant que no uns caminants vagabundaires com ells. Escriptors, solcadors  del territori de  la paraula,
com s' ho feien ?  La gent m' orienta per anar per carretera i pels itineraris que han fet tota la vida  des de que tenen ús de raó de cotxe. Enganya el meu pas ni cicista ni caminant
No goso de preguntar sobre les coses maques  que pugui visitar.les  tinc a davant .
Ho estic vivint.
Si en el poble hi ha alguna cosa més , l' he de descobrir pel meu propi pedal. 
Són  quasi les  nou  i la canalla va entrant a l' escola.  Em  creuen  les vies  i la bici em porta al que sembla nucli antic, apartat de vies noves i antigues
Com  penso que tots els pobles tenen alguna cosa maca, per si un cas disparo ja

La modernitat com  a molts pobles  ha  passat a tocar  i sovint  ha deixat  envellir les pedres per elles mateixes, és a dir han envellit de velles.
Entro a mirar més

I el somriure de la  figureta  amb un sol  al cap, em mira ? 





Un relat
Portes encegades



 per obrir pas a un art nou


Si hi ha una frase exemplificadora d' un dialèg amb la modernitat, la puc treure d' aquí. Gradació mesurable. des d`antic, molt antic, nou  a poc nou, i  refet per poder viure , amb la  gràcia de la molsa del temps intentant   atrapar  tot. 


Els passatges ,  siguin a París o aquí  ens miren amb tota la gràcia jove de la vella història...

Segueixo 
L' estació està en obres
Serà moderna ? Nova segur.
Qualsevol racó,   és un caleidoscopi , de la història 
Seguiexo en obres





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada