dilluns, 27 d’octubre del 2014

JOSE MUJICA

Comiat

Voldria saber si  en el teu hort cultives menbrillos ( codonys ) un fruit extraordinari de la nostra tardor.

Aquí  a casa hem fet melmelada aquest cap de setmana. Ha quedat molt bona  i ben segur que t’ agradaria . Con las estaciones invertidas, más motivo ahora para que la saborees.

Quan vaig ser professor  a l’ institut Rafael  Casanovas de Sant BOI, una de les activitats per a l’ alumnat nou vingut, que havia d' aprendre català,   consistia en mostrar a classe  els fruit que dona la terra en cada estació´. Fruits com els de la foto d' aquest mateix matí

Així portava raÏm, ametlles, olives... Procurava portar el fruit  en la branca, cas de les olives, o el cep cas del raïm , si era possible , l’ esperit didàctic em feia creure que així es veuria més d’ un surten les coses,  aquells fruits

Un dia vaig portar codonyats

Espectacular !

I menbrillo elaborado!


Com és possible  que aquello sea esto ?

Cosas del saber hacer, cosas de la cultura culinària i de la otra, cultura, cultura. I de la política en tu caso.

Un alumno URUGUAYO, sabia qué clase de fruto era.  Me dijo que  se podía consumir en ensalada…

En la entevista con él y su padre. Éste cogió un menbrillo, lo acarició, nos habló de com és su  olor, , yo le regalé uno...

Creo que recreaba su  país,  gratamente, Su gesto de satisfacció saboreando aquel olor, color i forma  me viene a mi cada nueva temporada, cuando mi vecino ANTONIO nos obsequia con una buena bolsa de frutos  de su huerto que afortunadament linda con el mio. Los de la foto

Els fruits saborosos no ho són  només  pel gust , sinó per la seva capacitat d’ evocar .

Me gustaría saber si aquel padre  està ya en URUGUAY  i com està su hijo.  De la experiencia del INSTITUTO, hace ya 9 años

En este tiempo, pueda que ya no tenga necesitad  de seguir emigrando

 Y que el chico tenga un futuro

Tu fruto , PEPE . 
I el  sabor que nos dejas de tu trabajo bien hecho, i de tu trayectoria vital.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada