dimarts, 2 de setembre del 2014

DOS,
GELIDA,  ets SUITE:

Paisatge amb bèstia i figura




Tu ets l' única que no m'abandona

En les meves fugides de cap de setmana

L única que em vol acompanyar sempre
arreu on em  menin les meves passes,


l' única a qui no semblen molestar
uns esbufecs de persona cansada
aquest darrer esforç absurd
per caure vençut sense motiu


un dia en què res no m' obliga;
l' única a dedicar-me,
de tant en tant , una mirada


tan desvalguda i espantada

que em  conforta com poques coses...
però si veus que no et responc
i a penes et faig cas,
no t' impacientis, no m' ho retreguis,
 
que ja  em borden prou els dies feiners !

( Poema d' Àlex Susanna
del seu  poemari SUITE DE GELIDA 
de Proa, Barcelona 2001 ) 
...
Gelida territori poètic  i  molt  ciclista
Després de la punxada de MONTANEJOS m' atenen molt bé aquí.

El lema del l' establiment  és molt bo...
Té el  bon gust de tenir aquest llibre  entre les moltes coses  per a la de bici que es poden adquirir


El recomano. Crec que també és un "accessori " imprescindible  pels que pedalem  sense aturador.

Gelida  vista des del CAMPANAR. 
Visible atalaia que inicia l' extensa poètica del Penedès.
Observatori privilegiat del poble, ens van deixar pujar el dia dels museus. Experiència BESTIAL. Gelida és BESTIAL.  Des d' allà   vam abocar versos  arreu entre copes de cava i coca. Versos  del poeta local molt adients al lloc on érem . Amb l' agradable i instructiva  companyia de l' ENRIC CARAFÍ  i la bibliotecària del poble, crec que són mes que ningú poetes,constructors amb allò  que no sempre és material,  la meva família i jo vam gaudir tant de les vistes - Gelida als nostres peus com en un plànol. tridimensional i dels entorns, com un mapa enorme d' aquest tros de País... -  com  del també enorme paisatge sonor que ofereixen les campanes allà dalt. L Enric   ens fa sentir com és d' important  aquest  patrimoni immaterial de tots que té intenció de no deixar perdre.
ALEX SUSANNA és un poeta important. Els seus versos de SUITE DE GELIDA   espeteguen propers i  "suaument a l' oïda" com les moltes altres gràcies d' aquest poble que inunden tots els sentits:  els  GELIDENCS, els FUNIS, el  PA d' ALIMENT, LA CONFIANÇA...  els bocates de L GRALLA, allà baix, tan ben fets i servits  per l' ASSUN.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada