dissabte, 1 d’agost del 2015

RUTA BTT ESPLUGA DE FRANCOLÍ- MONESTIR DE POBLET- REUS
Data:  31  de juliol 2015
Itinerari seguit
Estació Espluga de Francolí
Poblet
Masies de Poblet
L' Espluga
MONTBLANC
CARRETERA VELLA DE MONTBLANC a REUS
VILAVERD
La Riba
PICAMOIXONS
VALLS
VALLMOLL
EL MOLÍ DE LA SELVA
La Masó
El Rourell
El Morell
CAMÍ VELL DEL MORELL  a REUS
Entrada a Constantí
REUS per la T 7211
_____________________________________
ALGUNES PRECISIONS

1: El primer informador a Poblet a que demano ajuda, ja que a l' oficina d' Informació del propi Monestir no la tenen ( això si em faciliten un mapa: LA RUTA DEL CISTER,  amb  les comarques afectades i que s' ajusta a la ruta que pretenc)  em  recomana  anar per la RUTA DEL CISTER, indicada a tots els pobles i camins , em diu que és molt maco anar per les MASIES. Li faig cas. Efectivament val molt la pena , es nota que s' ha tingut molta cura del paisatge.

2. Una senyora a MONTBLANC   m' indica la forma d' anar fins la comissaria d' ELS MOSSOS  i d' aquí a mà esquerra  encara que no estigui indicat , d' anar per LA CARRETERA VELLA DE MONTBLANC A REUS. Segueixo la carretera, a trossos camí , ha perdut l' asfalt
Tot baixant recupera l' aspecte de carreter vella. Per circular en bici, ideal, A més de GRAN BAIXADA ,  seria una carretera verda  cas d' existir concepte tal
Arriba fins a la N 240, Entro, per evitar l' excés de trànsit   a VILAVERD

3.  Els informadors de VILAVERD a  qui pregunto m' indiquen  seguir la carretera que surt del poble fins LA RIBA.  És molt tranquil·la , sense quasi trànsit, bons panorames i magnífic passatge per la vora del FRANCOLÍ  encaixonat entre pedres i construccions viàries.
4. L' informador  de LA RIBA em diu que no hi ha manera d' evitar la gran  carretera  si vull anar  des d' aquí, fins a REUS ( ?)
5. Entro a PICAMOIXONS per aquest punt, una planta  de fabricació  a partir del reciclatge  ?
6.  PICAMOIXONS.

Des d ' aquí,per la T 742, en un instantico, que deien, em presento  a la capital de L' ALT CAMP.
7. Per evitar el trànsit  de la N 240  em desvio per VALLMOLL A a la T 751  fins a la cruïlla   de la  T 722 molt a prop del ROURELL. Arribo fins a L' ENTRADA deVILALONGA del CAMP i d' aquí al MORELL per la mateixa  carretera
8 EL MORELL 
Amb intenció  de fer la línia més recta  fins a REUS, prenc la T 7225. vaig un indicador  que diu 
CAMÍ VELL DEL MORELL A REUS 
Confiat en la bona experiència del Camí Vell iniciat a Montblanc, el segueixo. Tot va bé fins que em perdo .
No m' empanadeixo.  

Tot  de camins rurals  travessen  boscos i més boscos   d' avellaners que semblen mai acabar, El camí és es fa tremendament pedregós,  suposo que és a prop del riu o torrent perquè les pedres són còdols, sort de la meva BTT amb rodes novelles! Travesso una via de tren , no electrificada ... crec que la direcció  del camí em portarà a TARRAGONA, i no a REUS,  Sobrevisc a les tremendes xemeneies de LA POBLA  "MALFUMET" o CONSTANTÍ ?    Al final  del laberint arribo a la T 72 11. Un indicador em diu que falten 8 Km per REUS , passo a tocar de l' aeroport , del polígon de Constantí, etc


La capital del BAIX CAMP , té traces de gran ciutat , em perdré molt  a gust. Una mica més endavant d'aquest punt, en el que suposo que ja és una cincumvalació  veig un indicador que diu CAMÍ VELL DE VALLS. No estic  segur de  voler perdre'm  ni un altre dia.
____________________________________________________________________
NO PODRIA PASSAR DE LLARG DE:


Arc i fletxa, grandiosa  troballa a l' entrada de les coves  de l' ESPLUGA, on neix el FRANCOLÍ
Apunta directa a Reus
Paro atenció  en el MOLI VELL DE LA SELVA, aigües,  escasses, del Francolí en avall  i del poble  on està situat, LA MASÓ, però això mereix una altra entrada més subjectiva.







 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada