divendres, 8 d’abril del 2016

CANDIDE
FRENCH  lesson from VilaSAR  to BadaLONA
 By VoltAIRE
Hélas!  dit Candide ,le bon Pangloss m' avait  souvent prouvé que les biens de la terre sont comuns à tous les hommes, que chacun y a  un droit égal.
Chapitre X





Monseur le baron éteias  un de plus puissants seigneur de la Vestphalie, car son châteaux avait une porte  et des fenêtres
Sa physionomie annonçais son âme (la deCandide ) 

Il pouvait admirablement  qu´il  n´y a point d' effet sans cause , et que , dans  ce meilleur des mondes  possibles,...
Chapitre I

Se m' escapa el riure,  sovint  més d' una vegada en cada chapitre.  Com la Tortuga Artificial (  MOCK TURTLE , "mock" apareix traduit com simulacre,interessant  acepció de GOOGLE  ) quan era una tortuga de veritat (  d' ALICE IN WONDERLAND )  en el nostre batxillerat, estudiavem francés, era  normal  llavors,  com ara  ho és l' anglès.
Ara que es temps  de canvi , convé mantenir les bones formes amb els molt estimats propers veïns, i repassar un idioma més que arrelat, "impromtat" Un dels exàmens lliures a l' institut AUSIAS MARCH on rendiem comptes de les adquisions  va ser  un paràgraf  del Petit Princep, si  recordo encara  aquesta frase, IL Y AVAIS TOUJOUrS EU és segurament per  l' ajut que em va proporcionar la professora  en dir-me el que volia dir EU, una paraula que llavors per desperació meva,, se m' estava es/capacant,  i amb la seva fuga, el sentit  de tota la frase, m' ho va dir,  aquell cop de mà, en un context de prova  final  i en tot el que representa la frase en si ,ha  arribat quasi bé intacte a dia d' avui: el seu idioma , aquell idioma sempre ha estat el meu., com el de molts, no ha estat mai un més, ,ja t' ho explicaré, raons de construcció identitària ?
Per desesperació de  no sé quines identitats  personals  sempre en doina / dança , abans que català ( no ho sóc  a cap efecte, excepte, i circumstancialment,   per la llengua d' ús en aquest precis moment )  ja  era  francés ( no ho sóc , però visc els efectes molt, pel que veus, molt perdurables )
ICI12gener, 9am 
El que digui en BAÑOS, en context , ICI, de CANDIDE,també   t' ho explicaré, està a punt a la tele n/ecional  per ser entrevistat. 
A posteriori, un cop entrevistat , poca cosa a  reflectir aquí,la comparació  la deixo córrer, , trobo més autèncic MESSI, que el  ciutadà Baños,  auto re editat com a tal i només ciutadà despedit, autoacomiadat de la política  a primera fila,    puc comparar amb... ? , ni t' ho pensis   No mou  paraula fora del context on s està, pur format periodistic televisiu, amb poc espai , com passa  per a les paraules que  ens poden sonar a veritat veritat,  alguna proclama, pròpia dels escenaris   de plató,   no les repetieixo,  fruit del context,dominen els medis, per això el conviden., les espases del llenguatge són apreciades en aquests fórums,
En els formats de TV , i en aquest cas és molt evident  és més el que no s' ensenya ( i coincideix amb el que més m' interessa )  que tota el que es veu reflectit, 
 No parla res d' important , a banda de l' enunciat de voler dedicarse a la seva causa , és a dir ampliar el 48 p cent  ( algú ja ha dit el  3 per cent, aquest es farà famós,   que no compti amb mi,per sort ningú no hi comptarà )  tot i que li veig la coherencia de mides a qui va dir que aquest nivell  era insuficient per una gran proclama  maciànica, sense balcó, i sense més companys que ,els ara per ara .justos , massa justos, per tanta causa  com sempre passa, de veritat i de mentid, tot és llenguatge TV  condicionat i obligat  aquest format, Ferran TORRENT  deia sobre el periodisme , una gran mentida, es referianomés  al del seble passat? Ara la gran mentida la fem extensiva al  ja en marxa 21  quan el periodista i la seva cort els fan  arribar al poder polític. ha començat  de titular, cada dia un , i els medis els abeuren , facilitat molt les coses, evita de pensar, Voltair ho feia  diferent, deia que havies de pensar tu,  o sif¡gui , per un mateix.
Si he de cercar algún  CANDIDE, no semblar el millor candidat. Els premis CANDIDE  de l' any, els dóna algú ?  , seria una bona idea, un premi per una bona causa  amb efectes provats.  La prenc.
Si com a primer,  cap de llista, Baños,   ha renunciat, m' interessa  més què està fent el darrer de la fila cupera, MANUEL DELGADO,  ¿a por él ?
I el  PUIGVERD de Girona ? Quan parla , dóna més informació no tanta parafarnacia televissual com els companys de tertúlia matinera.. Augmenta el saber , no dona baula a la cadena avorridament periodística. Diu coses del  seu nou president. I  nomena la hipocresia com un dels trets característics de la maera de fer gironina. Caram ! A vere si e cal més PUIGverd  i menysRAhola.
Un altre ( tertuià )  , sense saber  que l' escolto, em diu el  destí del nou president. Veuré en quina mesura es va desvetllant l' esperit  candide  "qui vit en chacun  de nous".  Qui domini la informació, tindrà el  poder , i ara  qui la domina,, com  sembla ,  en el poder suprem en  el poder,  pobres republicans,  pobres de nosaltres francesos  de cor.
..........................

... croyant  que c' etais un privilège de l' espèce humaine , comme  de l' espèce animale, de se servir de ses jambes à son plaisir. 
Chap II
Candide , qui tremblait comme un philosophe, se cacha du mieux qu' il put pendant cette boucherie héroïque.
Chap III
...........................
13 de gener
Aplego alguna cosa mes de MANUEL DELGADO. espero les seves raons per ser NACIONALISTAINDEPENDENTISTAAFAVORDE LA CLASSETREBALLADORAIDELES (se suposa d'esquerres)MINORIESICUPEROFINAL
Dubto que em pugui aclarir l'embolic que tinc .  Vaig aprendre massa jove  a malfiar de les organitzacións  polítiques.  De PANGLOSS al llarg de la meva vida  de formació ideològica i contraideológica  sempre n' he trobat   i encara recordo situacions, arengues,  lliçons entre  lliures entre lliçons del llibre oficial,,contrastts , de contraris, topades entre  la  dura realitat del ser  i del voler ser...     aquella llavor que van posar no va  parar de créixer  i ha impedit  que qualsevol inclinació vers possibles compromisos de veritat amb organitzacions  des de les actives en clandestinitat  durant la dictadura, i les posteriors lliures  i  de tot l' espectre  arrelessin ( ni tinc cap petit PLANèTE, ni m' ha calgut cultivar el meu jardí, no és tal, si  m' ha calgut podar, acció no menor,  les oliveres i ametllers  heretats )   Cap no ho va fer, ni les del 15 M  les anteriors antisistema, no ho les vaig haver de  menester, i a hores d' ara i al pas que vaig ...
Podré ser OPTIMISTE ?

Quel est donc ce pays disaient-ils  l' un et l' autre , inconnu  à tout le reste de la terre, et ou toute  la nature est d' une espèce  si différente de la nôtre ?
 Cap XVII

 La deria de tocar poder ha fet perdre fonament  ideològic sempre i en totes les èpoques . Me lo dijeron muchas veces. PACO lo recordó   públicamente a los anarquiestes disfessats, a  GELIDA ara farà un any:  "... no lleguéis nunca al poder"  porque cuando se llega, algo se transmuta. Poderoso poder. Lo que dijo PACO  entre cantos hablando del  PUTO FUMBOL , lo guardo para otro dia., tiene pelotas. 
Si per caçar ratons a la XINA  cal vestir el gat  del color més fosc i amb  les urpes  més fosques de l' eficàcia  del sistema CAPITALISTA, i per arribar  aconservar els sistema CAPITALISTA, els de sempre  posen un estel, disfressen, la seva  bandera,  i els dela CUP prometen i prometen ... què ?  A canvi de promeses, ells no canviaran,  i jo me`ls crec perquè els puc entendre,  , malgrat les aparences, i malgrat tot  i l' impossible, i t, saben  que la maquinària del capital cal tenirla greixada  perquè continui rutllant content sense massa grinyo lada, seran un exemple més d' aquell pragamatime del PARTIDO.
  
Manuel Delgado, un exemple més d' algú  que canvia ideologia  per eficàcia  ?  Pragmatisme, adaptació, als nous temsp amb noves formes i amb noves eines dels  amos de sempre  ? ( eran del PARTIDO,parecía el único )  I el BAÑOS ?  Semblaria un canvi a l' inrevés, marxa del cap davant  per continuar... llarga vida i recorregut jo li dessitjo,  ja el seguiré, , si em plau. Quines paraules posaran ? Quin discurs farciran ? Quina literatura hauré de revivar ?  Serà poesia   ? ( ARA ÉS DEMÀ, deia en  MIQUEL , i l' ahir no torna, m' agradaria afegir  )
La  resposta a la pregunta sobre la FRATERNITÉ , és el que ara no em fa moure ni un pas  a  cap pretensió nacionalista  ni deriva "in depen day"
La compatibilidad ideológica  de los nacionalistas   de  CUBA, por su independència de la metrópoli, el 98    con la classe social  de pertenencia  se reflejaba en LUCIA, recuerdas ?  Luego llegó FIDEL, salut tenga, y su hermano ahora concede libertad  i aquella classe , como existe ? En què se ha transmutado , o sigui  igual con mas quincalla china encima ? Què bien ha trabajado el Capital !  Como se tansorma i adapta ? Increíble
Ha sido muy comentado  lo del cap d' un ISRELITA per deu de PALESTINS. Vull dir la meva:  públicament davant d' un micro  això no es diu. Al temps de la inquisició, també al paradís estalinista, i altres recents, (  la policia de qualsevol estat inspirat o no en  HEGEL,   sempre està molt alerta del que es fa i es diu ) ,  si algú volia que la Santa...   intervingués sobre algú només li calia dir el que havia dit.  en algunes societats , es condemnava al missatger. Qui repeteix  fa seu un missatge i ens  l' aboca, no  només es retrata sinó que se li veu el llautó.   No m' agrada que, en aquest cas, la llengua  hagi fet la seva.  Un comentari sense importància ?  Veurem.  La ideologia al servei d' una causa. CANDID, veurem els efectes  ?   Veiem a desfilada  dels de sempre   aquesta vegada entre banderes  que recorden  la cubana

Interpretació

L'estrella blanca és coneguda com l'estrella solitària i s'identifica amb la llibertat. El triangle és la representació maçònica de la igualtat, i el seu color vermell és la sang vessada pels combatents de la independència. Les franges blaves representen els antics departaments que controlaven l'illa i els blancs simbolitzen la pau.[1]
Els tres colors (blau, blanc i vermell) recorden el tríptic de la Revolució Francesa: llibertat, igualtat i fraternitat.
( de la xarxa clicant bandera cubana ) 

NOTA. M' agraden aquestes simbolitzacions, en el tema de la llibertat  de la proclama revolucionària   , no era només interpretat en el sentit del lliure comerç sense traves  propi del sistema hiper liberal  antifeudal i  assumit per part de la ascendent classe burgesa , sino la llibertat de l' home esclau, lacra  a combatre pels il:lustrats com VOLTAIRE  (?) 
Como  no podría seguramente ni volver a los hombres más razonables , ni al parlamento menos pedante , ni a los teólogos mo<nos/ menos ridículos, he decidido continuar, siendo feliz lejos de ellos 
VOLTAIRE,  Citat per F SAVATER en l' acepció INDEPENDENCIA (3 )  OC p. 92   segons obra MEM p. 124 

....................
14 de gener
vaig aprende aviat a malfiar dels medis, dels diaris  concretament ,   ( vaig tenir un Plangloss important i de gran nomenada, ara no surt el seu nom, si home : MARTÍ GÓMEZ, que se n' ha fet?, fa dies que no sé resd' ell )    quan el contrats de la realitat que en aquell moment , transsició, i el que reflectien, era tan evident, tan barroerament distorsinada i la mentida tan gran   brutalment manipulada que l' efecte encara dura  davant qualsevol  informació escrita davant qualsevol medi escrit , tele, radio, etc.
Avui  ni escolto  la tertúlia, cansinament repeteixen, interessadament ningú pt dir clarament el que pensa només es deuen al medi que els paga   
Hegel tiene una visión teológica de la historia que implica que todos los acontecimientos crueles, injustos y bárbaros que se han producido en la historia no tuvieron más remedio que hacerse. Fueron unos instrumentos en manos del Espíritu del Mundo.
Esa Razón infinita es la que opera en la historia de la humanidad por la cual esa Razón infinita se realiza a sí misma.
Hegel no se fija en lo penoso del camino histórico, sino en la meta, en el fin con que se han llevado a cabo esos sucesos desagradables. Para Hegel, esa meta, es el Espíritu, y el fin que persigue el Espíritu es la conquista de la libertad.

La Historia Como Avance De La Conciencia De La Libertad
La historia es el proceso de desarrollo de la libertad. Este proceso es el mismo que el desenvolvimiento de la verdad parcial hacia la totalidad hasta llegar a la Verdad total. La historia universal es para Hegel un conjunto de fases o épocas históricas que se van sucediendo dialécticamente en un progresivo avance de la realización de la libertad a través del Estado, que no sólo no coarta la libertad de los individuos, sino que es la única forma de que los individuos vivan en libertad.


Pueblos Germánicos. Representan la ancianidad de la humanidad. Es un periodo que se prolonga desde la llega­da del Cristianismo hasta la época actual (de Hegel, se entiende). La libertad, que surgió con el Cristianismo, no llegó a tener inmediata expresión en las leyes y en las instituciones porque con el triunfo cristiano perduró la esclavitud. Ha sido necesario un largo proceso de desarrollo de los pueblos antes del reconocimiento explícito de la libertad. Se produce la reconciliación de la escisión sujeto – objeto = individuo – colectividad. Sólo las naciones germánicas han llegado a la concien­cia de que el hombre es libre como hombre. Es la etapa de madurez de la Historia: todos somos libres. Todos los hombres se sienten y son libres (abolición de la esclavitud), y realizan su libertad a través del Estado.
La institución que asegura la consecución del fin al que se dirige la historia es el Estado. Este es algo así como el material con el que se construye la historia y llega al fin último del Espíritu. El Estado es la realización de la libertad, la unión de la voluntad universal del Espíritu y de la voluntad subjetiva del individuo. Sólo en la obediencia al Estado es el hombre verdaderamente libre. Por eso los grandes individuos históricos han sido los creadores de los grandes Estados.
En resumen, el pensamiento hegeliano se ha desplegado dialécticamente conforme a los tres momentos:

  1. Tesis: la meta de la historia universal es el progreso en la conciencia de libertad.
  2. Antítesis: los medios para lograr ese fin son las pasiones y egoísmos de los individuos.
  3. Síntesis: la unión de ambos momentos y el ámbito de realización de la libertad es el Estado.
Autor:
Juan Paulo Ramírez Sánchez
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
República de periodisme  Xarxa catalana de notícies

recordo aquell mestre parlant del sbons literats francesos, tenia raó
uns segons de publicitat
i torno



 -----------------
havia pensat deixar-ho tot una vegada més , si mes no en suspensió . però CANDIDE  reitera  la inspiració, 
pero què hago  ?
 a  veure si m' aclaro
no esgratinyat per LLLL
........................................
15 de gener
torno a BADALONA
 NO PUC DEIXAR D' INSERIR una recull de DIDEROT, del seu JACQUES: un nen plorava desesperadament a la consulta del metge que li ha de revisar la gola, perquè li fa mal. Quan li pregunten  per què , contesta que li han fet dir A i que segurament li faran dir B i després... 
He acabat CANDIDE i el podria tornar. No ho faig encara. Falten lletres de l' abecedari. He vingut per recollir l' encàrrec, EL LLIBRE DE LA MONTSERRAT ROIG,... m' agradaria parlar amb la bibliotecària que em va posar  a les mans VOLTAIRE , ho deixo per la propera visita , on està la "C" ?
La bibliotecària que m' atén aquesta vegada al taulell de lliuraments  quan em dóna el voluminós CATALANS ALS CAMPS NAZIS em comenta que es un llibre  s' ha  fet demanda  recent, i em pregunta si es que  el fan llegir    en algún lloc  i per algun motiu...
El comentari i la pregunta tan  racionalment encoberta d' interès professional  m' obliga a donar resposta , és a dir, a no donar la callada. i . com quan s' improvitza, dir el que jo crec, al moment, és a dir:  la veritat, entenent per tal el que em vé al cap sense pensar massa.  Com sempre passa em deixo coses,ho veig ara, com sempre,  però en aquell moment li dic  que ha no havent pogut llegir AMAT- PINIELLA ( veritat )  la necessitat de tenir més informació objectiva  ( crec mentida, ho veig ara, la ficció pot ser tant real com tota la no ficció del llibre  ) el relat  ficcionat, novel:lat  se m' escapa  ( no li dic així, pero  comunico bé amb gestos i paraula de sentiment )  Crec que m' entén que el llegeixo de motu propi , desvinculat de col:lectius, , clubs, escoles o universalitats .Jo i només jo   cerco  aquest efectes producte d'  aquelles causes.
Afegeixo  una cosa ben racional, el llibre no l' he  trobat  a les llibreries habituals.
Sense sortir del recinte CASACUBERTA  fora ja de la biblioteca,  fullejo el llibre ràpidament . La pregunta  in mente de perquè és un llibre tan voluminós  la tinc immediatament :  quasi un terç de les 830 pàgines són llistats. Cerco per veure reflectit noms familiars   del poble . No els trobo, el poble, està per comarques, no hi és , Com és possible ?  Si la REVISTA SOLC  va dedicar un monogràfic als tres deportats , jo he conegut un supervivent  i ara en un document del 1977... editat , reeditat el 2001( no ficció ed 62) , que és la que estic manejant , no figuren cap dels tres ?
al sentiment de  frustració  acompanya la incorformita  credulitat, cercaré més detingudament, cercaré les raons de l' absència. 
no m' acaba de consolar que digui l' autora que es un document incomplet, que ...  que digui el que vulgui ...
ells no hi són . I res a la meva manera de veure no justifica la seva absència ...

CORTES DE ARENOSO un poble , que forma part d' un territori cultural que és el meu.
Aquell monument ens va sobtar de ple , fa molts anys, ja , més de vint,  en una comunitat    com aquesta  i quan  en la del principat desconeixiem si s' havien realitzats actes de memòria com el que quasi incrèdulament estàvem   
trobo una cita de MAX AUB
i un supevivent parla del camp ARGELÍ DE  DJELFA, no trobo cap altra referencia, , faria el llibre massa gran incorporant elements d' altres cultures , llàstima MAX AUB en tenia més d' una.
i M Roig menciona  que alguns no li van col:laborar perquè ... en fi,  llegiu vosaltres mateixos.
Ja em passarà  el malestar , segurament  no és ni per les absències sinó per les presències ,  aquestes, els testimonis i el que escriu  que li van explicar,  fereixen molt, molt més.
al vespre, no pot ser casual !  veig fins al final la pel.lícula de l' ALMODOVAR  NADIE HABLARÁ DE NOSOTRAS...
tremenda  ficció   !
deixo el llbre de l ROIG , el tornaré, no  ha circulat cap  bicicleta, tampoc importa, ni tan sols vénen ganes de cercar-ne  cap,  sempre el tindrem  a disposició  a la Bib. LLOREDA DE BADALONA per si un cas.

Per fi trobo trobo  referència a SOLC.  Experiemnto la sensació de NO VOLER SABER  perquè sé que em farà mal. 


El teu familiar,, hi figura  però no com a nascut al poble sinó a Barcelona.
(  29 de gener, ho descobreixo  en saber que el teu pare havia nascut al CARRER DELS PETONS. La residènncia sempre havuia estat al poble   )
.................
19 de gener


 cau , planeja, el dubte sobre  VOLTAIRE , la seva idea sobre PUEBLO ( recollit, retallat PER FERNANDO SAVATER  ) segurament un fragment insignificant  en el conjunt  total  no casa massa bé amb les que a mi m' agradaria manejar bé. Afortunadament.  Sab/vater me lo recupera, lo tiene fácil . Gusta mucho  cuando escribe
Todos somos com prisioneros   condenados a muerte que se distraen unos momentos en el patio de la prisión, hasta que el verdugo viene en su busca
   Què diu Voltaire  en relació a l' adquisició de coneixement per part dels treballadors ?
Puedo ser optimista  ?
PAS DE TOUT
Heus aquí les pàgines a onsultar:
. No hay motivo   p. 16
, . fe volteriana en la razón
que cadascú arribi a la raó per si mateix,
. comentari a DIDEROT p 19
p 21 22
. .nigromantes,
- independencia intelectual, para quén?, respuesta 24-25
. Classe media culta, no al treballador
  p.59
. soy ciudadano del mundo
. JLLL no figura com  estratinyat , ja parla prou malament  p.83  p 84 Voltaire mateix

 . 87
. historia
p88

 Total podria ser que la lectura de Savater m' hagi fet més savateriano que volteriano, volterea més Savater ?

 en cuanto a  territorio, 
el hàbitat de SAVATER quizá convence más que el de JUAN GOYTISOO, más real menos volàtil, se sustenta en ideas concretas, pero...
............................................................
20 de gener
La flechas llueven  sobre el mártir , los de la literatura, por dios !

24  de gener
los nacionales de hace  77 años, , es decir el 24 de enreo del 39  entran en el pueblo. Los primeros bloques de viviendas  eran llamadas con esa fecha,   quién se acuerda?
La biografia, hasta dónde marca ?
Dejo DIDEROT   a medias , leo algo de su biografia, antes de seguir . Interesante. Entiendo LA MONJA,  a partir de la premisa  que nos hablamos al hablar y al escribir igualmente nos  relatamos,  ( delatores ) el lenguaje como delator y, con  FREUD   se añade leña al fuego, para comprender  algo, no todo, que es muy imposible
no es ese carnaval que me llama
la biografía marca   y desmarca  los que pueden ser considerados de los míos.

5 años con CARLOS CANO
la brecha que se obre siempre en la biografia   cundo se entra en razón de sexo,  casse social, crecimiento biológico, separación famiiar, conflicto , los pasos del hablar y del conocer, luego los instrumentos de LEER Y ESCRIBIR
todo en uno mismo
la biologia,  , la historia general se reproduce en uno mIsmo, o particular en o general  (Si home, LA ONTOLOGIA REPRODUCE  LA EVOLUCIÓN DE LA ESPECIE , la ontogénesis reproduce la filogénesis  ) Piaget  dixit, recordes ? No massa, casi  ja ho havia oblidat
la lieratura y lo que hagas con ese saber solo potencial posibilista me desmarca de aqu´el nrerés por DIDEROT GOYTISOLO,  i todos los demás DES MARCADOS, que rompieron el marco, , la costura lieraria es solo un apendice del proceso , un intento a mauoria de las veces  fallida, pero no siempre, MARUJA, SARAMAGO, ,  MACHADO DE ASSÍS, algu tienen en común , no vienen de classe pudiente,   legan a ser  de los grandes de
VICENT, MANUEL,  caso  aparte,  classe terrateniente, porque dijiste CHURRAS ?
en el tramvia hiciste subir esta palabra
LLEGO A BADALONA A LA BIBLIOTECA  CAN CASA CUBERTA
torno CANDIDE, abans el deixo un moment  entre les cames del gran MONO de la ciutat al POÈTIC  PONT  DEL PETROLI.
..............................................
DARRER CHAPITRE
il faut  cultiver notre jardin
. l' home  nest pas né pour le repos
treballons sans raisonner
c' est le seul moyen de rendue la vie suportable
NOTA FINAL
 3 de febrer
 em desconnecto, es fa difícil suportar el millor dels mons possibles, i viatgar  ajuda
tenen tan interioritzat , inoculat per tota la propaganda del nou RÈGIM ara amb apósits més insistents , però  però una constant al llarg del temps, que  expresen sense cap raonament crític, és a dir sense pensar , per contradictori que sembli , des de la més pura raó , aquella que crea tots els monstres. que  els seus metges són els millors, i que fora de la seva tribu ,  sense pensar en el desconeixement ,  ignorància flagrant, cultivada exprés, Clar que m' ho comunica una persona  que em fa parlar del que ha dit el seu ARQUEBISBE, sobre la conveniència de fer una rogativa general per tal de provocar la  necessària pluja, , li dic que m' avisi , perquè em diu que ha de ser cosa de tothom , m' ho comunica per convencem ?  També li ho dit a la farmàcia, Convençut:  la bona literatura és en el parlar,  i en aquells racons de la infància 
com quan  creia que a l' estranger no hi havia res  ( paraules per dir-ho ? Ni les tenia ni coneixia  més enllá dels carrers, barris, huetos,... ) i les ones del mar eren les muntanyes   que havia vist en de lluny  per primera vegada.  en sortir del territori  la ignorància , , la manca de paraules sobre el nou  crea una mentalitat  reduïda, només enriquida amb els detritus de la pròpia tribu
El president de nosequina patronal en l' entravista capto  la frase CATALUNYA EL MLLOR LLOC DEL MÓN
 he sentit bé, l' enteevistadora li fa repetir, per si és un eslógan o és de veritat allò  que pensa,
no escolto bé, ... no és la dóna anterior, sembla que la mentalitat, per un de la patronal,  que diu que té feeling amb els sindicats, i que creu en les mesures PPEras, etc, inundat d' enveja, per un d' un altra tribu , que no té el sentit de pertinensa,  torno  com JOJO al loc d' on vaig sortir, quin ? Jueu ?  m' agradaria, llegiré més el Benaminla meva minúscula raó.
ADEU
la responsabilitat mínima em fa aturr la publicació avui, la deixo per quan torni
falten històries de PANGLOSS, i de Diderot, etc.
Quines trobaré, no penso anar amb la bici, quan menys artificis i distraccions, millor















8 d' abril 2016 
(i acabo, han pasado tantas cosas desde el inicio ! )
En  l'  ordre  del dia  he d' incloure el somni  d' avui ?  No modifcaria absolutamente nada  de nada, ni supondria aportación alguna a, no espero casi nada. Porque lo que lleva la entrada no creo que llegue a nadie , ni por contenido ni por forma.  Sólo falta el sueño !
de quin ordre parlen els literats   MVM i SCIASCIA ?  Ara que aquest darrer té un CANDIDO  en nómina . vull saber  de qué va . Ara que he de tornar a llegir de nou EL TEATRO DE LA MEMORIA ( tenia 60 anys  quan el va publicar )  un poco más reposadamente   tanco l' entrada iniciada el gener . Un desodre un desori,
el meu ordre , evidenment no és
Ah! La coherència
De la nube cae:

A ver si ,lo encuentro hoy  ( lo encuentro , cuesta , me lo serviran . ENTRADA EXCLUSIVA ,  SCIASCIA lo merece   i a  LA RAZON, los racionalistas  y a sus LAS LUCES, etc, siempre hay que volver  aunque sea para marcar distancias.  con la realidad
pasan tantas cosas cuando se deja algo pendiente  sin revisar ni acabar ,
 hay algo que se pueda acabar ?
pero miralo hombre, no lo dejes  así
bueno,  antes de que llegue el nuevo dia

APRILE
Sto a far camorra sulle cose, seduto
al sole d’aprile che in me torna
a un suo azzardo di risentimenti e di inganni.
Guardo accendersi il gioco dei ragazzi,
una rissa leggera che s’incanta
di luce, cerca un suo cuore di musica;
forse un suo cuore di pena.
Il paese, non lontano, sembra affondare
nel verde: di là da questo gioco
pieno di voci, è solo un paese di silenzio.

L SCIASCIA , más de la nube 
El deixo aquí que no es perdi, ja trobaré el sentit 

 En el BOGATELL  el mar estaba bonito hoy
Haz lo que quieras  con la imagen, di lo que se te ocurra,  es real como la vida misma ,



1 comentari:

  1. està repetida el juny
    caldria comparança per veure semblances i diferències

    ResponElimina