dimarts, 5 d’agost del 2014

NEVER. NEVER ?

La proppassada tardor, en el transbord al cremallera per pujar al monestir de Montserrat  vaig coincidir amb dues noies i un noi de vacances que em van dir que eren d' ISRAEL  . Vam entrar en  conversa, informal de circumstàncies... recordo  el NEVER del noi al meu comentari sobre  la condició  d' anar a l seu país si no es solucionava prèviament el problema amb els palestins.
Mai podré anar amb la meva bici per les platges i recórrer la   Ciutat Blanca de TEL-AVIV  ?  I fer una ruta fins la propera GAZA per exemple ?
M' agradaria molt  connectar amb aquells nois israelians   per si les mancances en el meu  anglès va ser causa  d' un més que possible malentès.
Recordaran un lloc com Monistrol ? Seria molt bo obrir amb ells de nou les finestres del diàleg iniciat amb una conversa en un dia de tardor...
Mai s'obren aquestes finestres que van semblar  tan tancades  ? Ja ho preguntaré.
......
Pesco,   del llibre de Josep Maria  ESPINÀS "Relacions particulars" pres aquesta tarda a la Biblioteca  i amb posterioritat de l' entrada, que ara amplio   , dos versos del poema CANÇÓ DEL DIA QUE JA VE que SALVADOR ESPRIU li va dedicar:

"Si volguéssiu escoltar,
obriu ara la finestra: "

El poema porta  data  gener del 1963.

En la conversa amb els excursionistes inclouria , per què no ?  aquesta pesca d' avui: ESPRIU, ESPINÀS, i també la de MAHMUD DARWIX ( = DARWIRSH) , però la deixo per demà, em convé passar-la  per marinada, especialment  per les imatges dels soldats  en estat de TREVA que ens ofereix la nostra TV3-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada