dissabte, 23 de setembre del 2017

WILLIAM
És això , Adam, que em fa estar trist, i l' esperit del meu pare , que estic segur que viu a dintre meu, comença a rebelar-se  contra aquesta servitud. No aguanto més però encara no sé quin bon remei me´n podria deslliurar.
SHAKESPEARE AL VOSTRE GUST  acte I escena I
 LA RIVALITAT FRATERNA  com tema inicial   important que enganxa odi del germà gran OLIVER  al petit ROLAND  qui "sap coses sense haver anat mai a estudi" segons diu el gran OLIVER
Dieun que ja és al bosc d' Arden  en companyia  d' altres homes alegres , i tots viuen com el vell obin Hood  d' Anglaterra . Es veu que molts joves  cavallers s' hi afegeixen,  i tots plegats s' ho passen tan bé com si vivíssin a l' edat d' or

No,  bella princesa. és ell el que desafia  a tothom. Jo m' he presentat , com d' altres , per mesurar  amb ell la força de la meva joventut


CÈLIA. Quin nom et faràs  dir quan siguis home ?
ROSALINA. No vull ser menys  que aquell patge  de Jupiter .
Hauràs d' anomenar-me Ganímedes .
I tu, Quin nom  tindràs ? 
CELIA . Un que armonitzi amb el meu nou estat . Cèlia ja no val. Seré Aliena


La nostra vida, lluny d' afers mundans,
 troba paraules en els arbres 
i en els rius,
discursos 
a les 
roques, i la bondat de tot .
no ho canvio per res
No sabeu, amo, que a algunes persones, les qualitat  els creen enemics ?

La meva edat és com un  hivern , vigurós, glaçat,
però molt sa.

No estàs fet a la moda d' avui dia,
quan només es treballa pel profit
 i, un cop aconseguit,s' ofeguen els serveis
 
 
IT'S ALL GREEK  TO ME




Qé me'n dieu de la vida de pasor, mestre Pedra -de -toc ?
 
...
no saps que sóc una dona ? Quan penso, he de parlar .
...
Més aviat sembla que surtis de la capsa , més enamorat de tu mateix  que no pas d' una altre 
...
BULL DE SOTA LA PASSIÓ I EL DESIG 

...
COLORS
falsedat
negra  verda
...
I aleshores el fet  d' haver vist molt  i no tenir res es com tenir els ulls  rics i les mans pobres .
...
Tots els pensaments ho fan , perquè són alats. 
 
( en resposta a què els pensament d' una dona s' anticipen a les accions )
... 


Mai no l' enxamparàs sense resposta , llevat que sigui muda
...

on hi ha prop d' aquest bosc  una cleda voltada d' oliveres ? 
...
p102 
allò que quan més es buida més s' omple 
 
...
graus de desmentiment 
 
 i un si  que arrossega molta virtud 

 
...
Si jo fos una dona , besaria tots aquells de vosaltres  que duen una barba  que m' agrada ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada